?

Log in

 
 
23 July 2009 @ 01:12 am
vandal(ism) #2 live report  
before i go into the report...
the HANA PV IS OUT OMG OMG OMGGGGGGG

WATCH IT WATCH IT WATCH IT

I totally SCREAMED out loud in my room when Shou sat down at the table next to Saga (because I'm a hopeless ShouxSaga fangirl like that) and then when SAGA PUT HIS HANDS ON SHOU'S SHOULDER AND WHISPERED INTO HIS EAR...........

*DEAD*

my heart stopped beating. oh god. oh god. i love PS Company rofl i love how they keep putting all these SxS hints, it's driving me crazyyyyyyy.

AND OF COURSE I LOVE THIS SONG i love it much more than CROSS GAME and A beautiful name lol... Pon is really extremely energetic at his solo parts as usual hehe and SAGA!!!!! SAGA-SAMA!! soooo kakkoiii omg... esp at his solo screen time... argghghghhhh he makes the camera love him XD and was he sitting and strumming on a guitar at one part or am i just too cross-eyed?!!? O.o

Now onto the live report!

alice nine. tour 2009 『UNTITLED VANDAL(ism)#2』
-LIVE REPORT-

7月13日(月)
NHK大阪ホール
open17:45/start18:30


I'm finally done with my school exams and essays so I'm writing this first thing =_= Kind of tired right now though, so this might be short.

Before the live started, I met up with the two lovely ladies mendoukuse and fressia_33 :D they looked so pretty in their yukata's! i'm so glad we hung out!! thank you for keeping me company! also took pics with this UBER CUTE saga cosplayer (asdkfja;jl I AM SO IN LOVE WITH HER I KID YOU NOT) and another chibi tora cosplayer *squee* lol they are soooo adorable and the saga cosplayer was so friendly and kakkoii asdjflkjljklj8D

(i'm in the middle looking like a total retard.)


Setlist

RAINBOWS
a9 came out and goddddd they were all so GORGEOUS!!!! i couldn't stop screaming at how PERFECT shou looked as usual. and of course i loooove RAINBOWS so it was a perfect start, got really high and just kept jumping during the "SORA E! *JUMP*" parts XDD

www.
ughh shou's voice is so sexy here ♥ -dies- actually shou has been getting sexier and sexier since i last saw him in march's tour lol. love the guitars here. and pon of course does his sexy thang ahhahaha i think if he keeps up with his back arching it's gonna reach a right angle XD

聖者のパレード
this kind of came as a surprise right after a heavy song like www. haha but i loved doing the furi to this! XD fun fun fun and old school a9 stuff is always good.

Kiss twice,Kiss me deadly
TEH SEXY SONG. the namba hatch performance back in march was better though... there was just so much a9 energy. i mean, it was still great... but i guess i was kind of concentrating on the furitsuke LOL since i'm so forgetful...

ハイカラなる輪舞曲
SAGA DIDN'T LICK HIS BASS lol... you could tell everyone was like holding their breath and waiting for it to happen but he just kinda casually raised his bass a bit and walked away lol XD

銀の月 黒い星
I SCREAMED. and i swear i wasn't the only one. omg omg ohhh my goddddd i'm SO SO SOOOO HAPPY they played this. srsly... i thought i was going to cry. i mean, it's my last a9 live in japan so i definitely wanted to hear this one more time ;o; and it was just wonderful hearing it (i really like NHK hall actually, the seating plan is pretty good, i had a decent seat, and the accoustics were good) and doing the furi to it. aaaaaaaahhhhhhhhhhhh ♥♥♥

光環
this was another surprise. i don't know if they played this in other venues for the #2 tour, but i wasn't expecting it. it definitely switched the mood to a more mellow one.


HANA!!!!!!!!!!! THE NEW SINGLE!!!!! well i knew they were going to play it so i was really excited. and when shou announced it, right after the performance of Koukan, i knew it was going to be a ballad/mellow song of sorts... and I.LOVE.IT. it's really difficult for me to get into a song the first time i hear it; i'm the type who usually needs to listen to a song several times before i decide how much i like it or if i like it at all XD (the only exception was probably Ruri no Ame lol). but listening to this live was just... wow. i don't know. i'm a huge sucker of those slightly mellow soft rock songs with an electronica edge to it (like Mugen or RAINBOWS)... and HANA had a really smexy opening stanza (with those airy female vocals lol) plus the chorus was pretty strong, so i really enjoyed it ♥ i feel so fortunate to have been able to listen to this ONCE before i leave... does anyone know who composed this?? i have a hunch it's Saga? 8D

百花繚乱
OMGOMGOMGGG I LOVE THIS SO MUCH. TOTALLY HEADBANGED EVEN THOUGH I WAS SICK. probably shouldn't have (i had been coughing my lungs out for 4 days before the live) but i couldn't help myself XDD;;; this has got to be my fav Pon composition lol

九龍 -NINE HEADS RODEO SHOW-
awesomeness as usual.. the heavy stuff is starting!

Drella
not my favourite song actually, and it's always kind of hard to do the furi to this lol

夢幻-electric eden-
AAAHHHHHHHHH!!!!!!!! MUGEN MUGEN MUGEN!!!!!!!!!!!!
omgggg sorry i'm STILL screaming, i still can't believe i heard Mugen live, i'm so so sooo happy...
i LOVE this song to DEATH, srsly.. the live version is definitely something else, with the instrumentals alot heavier and the echoes stronger... but i enjoyed it regardless... it's such an amazing amazing song ♥♥



the beautiful name


☆ENCORE

Cradle to [Alpha]
another nice surprise... i kind of liked it though, that the four of them played a piece without shou singing.... it's like just listening to the voices of the four of them.

ヴェルヴェット
ahhhh by this point i was just... SO HAPPY lol i can't stop repeating myself... i mean, i'm not surprised they played Velvet, but it's my last live like i said, so i definitely wanted memories of my fav songs.

RED CARPET GOING ON

H.A.N.A.B.I.
Shou said "it's summer time, so here's a song that's right for summer - hanabi!" AND THE WHOLE CROWD SCREAMED lol.... omgg i love that boy. and DAMN I LOVE THIS SONG... it's got like my fav furi to it XDDD sooo much fun!!

華一匁
aww it was lovely to hear this too... they didn't play this in the previous show, i believe. this is one of my favourite old a9 songs too. shou's voice sounded a little different though, kind of high-pitched...? like he intentionally strained it a notch higher lol.

平成十七年七月七日

Water fall
when the opening bars played, and shou started singing the very first line, i couldn't help myself... the tears were already welling up in my eyes and no matter how much i tried, i couldn't stop them. i love Waterfall, i love the melody and lyrics and i love shou's voice, and mostly i love Alice Nine... and it was just heartbreaking, especially when he sang the lines "say goodbye to you"... my god, my heart was just shattering and i couldn't stop crying T___T i mean, part of me was moved by shou's performance, but the other part was just... god, i was overcome with a bunch of emotions, and a flood of memories, of this year in japan, came rushing back to me. it dawned on me that my dream to study in japan had come true, but now it was over, and it was coming to an end, and this was my last time seeing Alice Nine live, and it was just really... saddening for me, personally.

of course, i could come back for holidays or sth in the future, but it won't be the same. i don't even know how to put this... how i've been wanting to come here (with determination) since 2003... how i looked out for every chance there was... and now it's all flown by so fast and coming to a close. ANYWAY~ it was a wonderful closing to the concert, and i am really happy that i went. it was one of the BEST SHOWS i've ever seen. really really awesome live. i'm proud of Alice Nine. they deserve more attention than they currently have! love them ♥

[extra notes]
- during MC, saga was really kakkoiiiiiiii gahhh i love his VOICE so smexy.. and he showed us his bass, which is an ESP Saga model!! *o* he was really proud of it lol... Shou was like "yeaa there's like Sugizo models and now finally there's a Saga model, isn't that cool" haha
- Nao mentioned he designed the tumbler + earphone charms and asked everyone to get it lol. Also, apparently some of his family members/relatives were there *_*
- Tora was his manly self. Yeeeaaaahhh tora you da maaan lol.
- Pon was more genki this time during his MC.
- There was a tiny bit of SagaxShou and ShouxPon service here and there, but nth that killed my brain lol... all happend too quickly.

okay, sorry this isn't much of a report XD;; but well, at least you got to know the setlist rofl.
 
 
 
sol_tama on July 22nd, 2009 05:19 pm (UTC)
Aw, those cosplayers look so cute. :3

Thanks for the live report, it was fun to read. Let's hope that I get to go to Japan to experience the same. xD (it may happen, depending on the course I end up choosing)
I would especially love to listen to Mugen live, 'cause really, that song is one of my favorites ever~. ♥
I'm surprised you didn't say anything about fanservice though. xD Didn't they do it?
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:29 am (UTC)
i really hope you get to go to Japan too!! good luck!!
Mugen is really amazing. and hahah i edited the entry after you asked about the fanservice LOL, but there was nth much actually, nth that made me too crazy.
arigachun on July 22nd, 2009 05:36 pm (UTC)
Waaah...that saga is hot. >< She (?) can totally pass as saga. DX Not fair. XD

I am glad you had a great live!!!!!!!!!!!! I really can't wait to see them. I wonder if the setlist will be similar. I love almost all the songs they played at your concert. When do you leave Japan? T^T
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:28 am (UTC)
which show are you going to?? have fun!!
i leave japan mid-aug T_T
arigachun on August 3rd, 2009 05:06 pm (UTC)
hey! I'll be going to Alice Nine's finale on August 23rd. Thanks

OMG...wait...when do you leave? Aww.... it's going to be sad leaving Japan. ><
ex_notawa on July 22nd, 2009 05:47 pm (UTC)
aw! i hope u r rly happy!
^___^
and it's rly nice PV and moment wiz table is adorable!!!
i wish i could sit there next^^
kage_no_kodoku on July 22nd, 2009 06:21 pm (UTC)
thank you very much for the report! OHMYGOSH, I want to see Mugen live too! TAT it's one of my uber favorites...
(Deleted comment)
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:28 am (UTC)
hey, thanks for reading <3
inorite! it was an amazing show, i srsly hope they make it into a DVD... fans cannot miss this! and yes, Waterfall always makes me cry >
yuushan on July 22nd, 2009 07:03 pm (UTC)
i'm in the middle looking like a total retard.

no you look so cute~~♥

&& left one totally looks like saga. I don't have to be a fangirl to notice that XD

aww~im sorry you cried so much in the end. :/ other fans probably thought you're one hell of a fangirl hehe.

but who knows maybe you'll be able to see alice nine once again ^3^
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:27 am (UTC)
the saga cosplayer still makes me weak in my knees XDD

ahahah yea, well, i was trying hard not to make myself too noticeable with the tears streaming down my face lol... >< so embarassing lol.

thankyouu <3 i hope i'll be able to see them again someday.
kazuyo on July 22nd, 2009 07:36 pm (UTC)
Ah thanks for live report! It was soooo good to read *-*
OMG~ I want to see them *---*
atsasukeral on July 22nd, 2009 07:58 pm (UTC)
thank you for the report omg what did sagas bass look like??what colour was it?
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:25 am (UTC)
it was smexy red with a part in silver <3
nangkring on July 22nd, 2009 08:55 pm (UTC)
Thank you for the live report.. I'm happy to read it.. I wish i can see the live~
mikamoui on July 22nd, 2009 09:00 pm (UTC)
Dude XD. Thanks for the report~. Next time if you ever go to an a9 concert, take me with you<3
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:25 am (UTC)
you're welcome!

i will <3
xxkumorixx on July 22nd, 2009 09:35 pm (UTC)
man i'm so jealous that ur living over there right now. xDDDD
nokutetsu on July 22nd, 2009 09:54 pm (UTC)
You are so amazingly lucky, I wish I was in your place. I guess I'll have to keep studying hard at my Japanese and try for myself then hmm? <3 I'm glad you enjoyed yourself. I'm sure Shou and the rest are too~
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:25 am (UTC)
thanks~ i hope my live report gave you some sort of consolation anyway! and i hope that you'll have a chance to go to japan someday too!! good luck with your Japanese <3
samlien on July 22nd, 2009 10:53 pm (UTC)
Whoa those cosplayers are pretty cool!!!! I will never forget that SagaXShou moment in the Hana PV I was totally screaming at that part! *fangirl mode*
mskela on July 22nd, 2009 11:01 pm (UTC)
Great report. Awesome show to see... you really got a good one to remember the experience by.

Nao had relatives there??? cool. Usually in Sapporo you hear about a few. I know there were other bands touring that ended up in Osaka the night after them, and may have come to the show on their day off. One of my ameba friends is a music critic and mentioned that there was other Band people at that show... vkei people. kinda incognito. But it is always nice to hear they have family show up.. it means a lot to them. My friends who are musicians always love it when family or friends are in the audience. Makes them happy to show off what they do. Happy boys put on great shows. lol.

I like how Tora cried when his family was there to watch him. Pon too. So cute. Seeing them moved to tears like that makes you cry too. Very touching.
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:24 am (UTC)
yea nao mentioned there was family in the crowd XD

really?? never read that about tora and pon *o*
aww so cute!!
onesonglory33 on July 22nd, 2009 11:03 pm (UTC)
you studied abroad? that's so cool that you got to see them while in japan. i actually leave to study abroad for the year in a month. hopefully ill get to see them too while im there. i really want to see the gazette on their tour but i dont think im going to be able to, which is really sad. i wouldve been freaking out much worse than u probably if i saw them tho.
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:23 am (UTC)
that's great that you're going to study in japan too!! do enjoy yourself (& study too of course rofl) and i hope that you'll be able to catch a live or two while you're there! :D
destroyingangel on July 22nd, 2009 11:51 pm (UTC)
Heh, I'm glad you enjoyed this show, even if it killed you for Naito on Friday. 8D And I'm glad I could see you again! Will you be back soon? And heh, are you going to do a report for the Naito live, too? I was hoping you caught WTF Yomi was talking about with perverted takoyaki. 8D

*HUGS*
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:22 am (UTC)
hey, thanks dear <3
ugh i haven't had time to put together the naito one lol i shd just leave it to you because i'm heading for the gazette the day after n my brain's gonna be scrambled AGAIN.
ohhh and pls text me so we can meet up for SID in osaka <333

LOLLLLLL yomi and his takoyaki... well. all takoyaki can mean are yomi jr. down under ROFL. i actually can't quite rmb wt they said during mc... *__* esp bits of sakito.. eek. i'll go ask my friend lol.
forever_rakuen on July 23rd, 2009 12:08 am (UTC)
So I definitely screamed when I saw the Hana PV you put up. XD
I agree, I usually take a few times to listen to a song to really appreciate it, but the minute I heard the intro guitar part of this song I knew it was going to be great. Not at all like how I thought it would be from the preview.
Yay for being done with exams and papers!! But that so sad that you have to leave so soon...
But it seems like you did a lot while you were there and had some real great experiences that you'll have forever!! And I'm sure you'll see a9 again!
Thanks for the report! Its sounds like one of their best concerts yet! And yes, after this new song I hope they finally get the attention they deserve! :)
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:20 am (UTC)
thankss >< yup it was a great year, really hope i'll be able to visit again in future...
and yes HANA IS AWESOME <3
the concert was fantastic!! i hope they make it into a dvd, it was so good.
annapeace on July 23rd, 2009 02:27 am (UTC)
Yessssss and I am so jealous you got to ear Mugen live that song is soooooo amazing I love it so much. I wish I could go to an alice nine one-man, I've seen them twice but only at like, events/PSC thing, so it wasn't just them. :3
inudela on July 23rd, 2009 02:52 am (UTC)
thank you thank you thank you 8DD

your live reports always come at the most appropriate times lol - just after gazette released something kickass you remind me of how awesome alice nine is too x33

i'm sorry your year in japan is ending, but it must have been a hell of an amazing year. wooo~ imma do that someday 8D

- Tora was his manly self. Yeeeaaaahhh tora you da maaan lol. LOL XD
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:19 am (UTC)
haha i know what you mean; sometimes i get so focused on gazette at a point, but then a9 comes along like a breath of fresh air and i get reminded of their awesomeness XD

thanks >< it was a great year and i hope i'll (and you too!) will be able to visit again someday.
mana06 on July 23rd, 2009 07:29 am (UTC)
Oh no.. I can't see the PV. It state that it has been removed. T..T

The tour so exciting. I hope I can go there too. ^_^

Will they make this onto the DVD?
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:14 am (UTC)
the pv is up on dailymotion, someone posted a link at the gazette_media comm ;)

i don't know if they'll turn this tour into a dvd but i sure hope they do, it was amazing!
mana06 on July 27th, 2009 01:06 pm (UTC)
someone already posted it in HQ. it was great. ^^

yeah.. let pray it will be onto the DVD. i really want watch their live performance. it has been a while since last year lol. xD
amedamaa on July 23rd, 2009 01:31 pm (UTC)
they played 夢幻 ?! *dies* one of my fav songs D:
wish you next trip to Japan.
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:13 am (UTC)
YESYESYESSASDKJFLSJ THEY PLAYED MUGEN <3
thanks, i hope i get to visit japan again one day ;_;
hibari_sensei on July 23rd, 2009 03:09 pm (UTC)
You've gotten me soooo excited for the Sendai live!!! It'll be one of my last concerts in Japan so I'll be able to relate. I'm probably going to break down during "Waterfall" since I cried when they played it at Zepp.
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:10 am (UTC)
waaa enjoy yourself at the sendai live!!! *o*
Waterfall is amazing T_T it's a perfect closing.
bakasaru88 on July 24th, 2009 06:57 am (UTC)
OMG thanks for ur review. before i go fangirling, i wana say i can sort of understand what ure feeling though ihavent actually achieved that chance [but soon i WILL *yush*] if u happen to be coming back to singapore, u can go for thethe.... oh shucks i suddenly forgot the name. its this programme that lets u work in japan for a year! XD

anyway they didn't perform CROSS GAME? and omg!! heisei jyuushici.....! i always wanted to hear that live.. i just LOVE that song.. the intro is just love~! and has saga learnt to MC properly? hahahah and wads a earphone charm???
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:13 am (UTC)
ahaha, thanks, are you talking about the JET programme? or something govt-bonded prog haha.. which is prob very competitive X__x;;

nope they didn't perform CROSS GAME, i was abit surprised too, but then again it's not one of my fav songs so i guess i'll let it slide XDD hahahaha i LOVE saga when he speaks during MC, he's always so kakkoii and kinda nonchalant but actually still really goofy though he doesn't realise it XD an earphone charm... it's kinda like a decoration you attach to the earphone? lol very Japanese isn't it. nao said people though he was wearing earrings hahahaha.
bakasaru88 on July 26th, 2009 09:07 am (UTC)
hahaz i havent heard of a earphone charm! wow hahaz interesting.. nao designed it?

and yes! the JET programme.. haha because i take Japanese lang modules in school, they kinda promote the JET programme quite often..

I like CROSS GAME alot.. in a way i guess thank goodness i wasnt there =x i would have been quite disappointed but omgggg HEISEI!!! >_<~~
cindiiihhhunt on July 25th, 2009 12:09 pm (UTC)
hello i like your live report :)
i think i've leave message on your last report too...i dont know :P
can i ask you what major you are in?
caz i kinda want to study abord in japan for a year when i go to college and i'm applying college in 3 or something months XD
except i want to go to shibuya <3 (which i dont think i'll be focusing on study anymore if it really happening XDDDDD)
i'm afraid that if i apply to a major that have no relation to anything in japan and get no chance to apply for exchange to japan...Q A Q
tokyorockstar on July 26th, 2009 06:08 am (UTC)
well, i came to Japan on exchange just to study Japanese language, but my major actually has nothing to do with Japanese. this however meant that i wasn't able to transfer credits for my one-year programme here, so i have to do an extra year back in my home university.

i suppose if you wanted to be able to transfer credits it's always easier to apply for a Japanese-related course in college, such as Japanese Studies or East Asian Studies, etc. you could probably check with your college to see if they have partner exchanges with certain universities in Japan; usually there's a limited no. of universities in Japan you can apply to. (for instance, if you want to go to Tokyo, there's probably only 2 or 3, with limited positions open...)

:)
bakasaru88 on July 26th, 2009 09:09 am (UTC)
oH so which university are u in? i'm in NUS.. i didnt have the courage to waste one year like that.. wow! ure brave!! XD
triinubaby on July 25th, 2009 06:57 pm (UTC)
Hahahah xD
You're like me. But a bit different. I was like:"SAGAKISSSHOUWTF?!?!?!?!?!?!?!"
And then I was like:"...oh...he whispered..." MAAAAAN!!!! :D
But the video was <3 and I melted kinda sorta loads. :D
uchihacarol on July 26th, 2009 06:38 pm (UTC)
OMG *O*
saga-dono e shou 4live!
XD~~~~~~~
i'm a hopeless fangirl too....
but what we can do? >.<
they are perfects together *O*